chasing dreams! - Reisverslag uit Surfers Paradise, Australië van Lotte&Anouk Groen - WaarBenJij.nu chasing dreams! - Reisverslag uit Surfers Paradise, Australië van Lotte&Anouk Groen - WaarBenJij.nu

chasing dreams!

Blijf op de hoogte en volg Lotte&Anouk

27 Oktober 2014 | Australië, Surfers Paradise

Hello mates!

Zo daar zijn we weer! Slechts zo'n tien dagen geleden, maar voor ons zijn tien dagen super veel. Wat  kan je veel meemaken in tien dagen zeg.. zet eerst nog een kop koffie of thee en ga er dan lekker voor zitten;)

Oké, even terug! Fraser Island, wat een super vette trip was dat zeg, niet normaal! Voor iedereen die geen foto's via familie, vrienden of FB voorbij heeft zien komen, gebruik aub even Google!

Vrijdagochtend werden wij al vroeg opgehaald. Lot en ik bekeken de mensen goed en waren verbaasd over de kleine daypacks die wij zagen. Hebben die mensen geen schoon ondergoed nodig? Willen ze niet op stap in een leuk jurkje? In de bus kwamen wij er al vrij snel achter dat alleen wij niet op de hoogte waren gesteld van het feit dat je enkel een tas MET rits mee mocht nemen. Stonden wij dan met drie tassen zonder ritsen per persoon + een halve supermarkt aan eten en wijn.... ja dusdat.

Wij waren eerlijk gezegd een beetje teleurgesteld in de groep. De groep bestond veelal uit Chuckies, oftewel Chinezen. Chuckies hier in Australië zijn zo super vervelend. Chuckies vertikken het om beddengoed af te halen als het al drie keer is gevraagd, pakken vier broodjes wanneer er nadrukkelijk gezegd is dat er twee broodjes per persoon zijn, dringen overal voor, smakken voor t leven en uiteraard de schijtirritante selfies.... en dan heb je er zeven, terwijl je nog geen anderen hebt gezien. Dat was een domper.. maaaar, daar kwam al snel een eind aan. Alle nationaliteiten, oud en jong stroomden de bus binnen. Zo ook een Nederlands koppel. Wij komen eigenlijk vrij weinig Nederlanders (tot nu toe) tegen. Je raakt dus gewend aan de gedachte dat spreken in het Nederlands gelijk staat aan geheimtaal. Lotte besloot dan ook om haar frustraties te uiten op een koppel met TE lelijke tattoos. Guess what? Natuuuurlijk was dit precies het Nederlandse koppel. Awkward!

Eenmaal aangekomen na een leuke oversteek (incl. het spotten van wat dolfijnen) werden wij ontvangen door onze tourguide Maarten. Fraser Island is een heel bijzonder eiland met verschillende klimaten. Je kan in een half uur van het regenwoud naar de eindeloze witte  stranden. Wij hebben ervoor gekozen om niet zelf met een four wheel drive te gaan, maar ons te laten rijden. Wij waren heel blij met deze keuze, want rijden op dit eiland is echt super heftig.

Na een mooie ochtend bij Lake Mackenzie, een heerlijke wandeling door het regenwoud,  zoektocht naar Dingo's hebben wij onze lodges opgezocht. Lotte's mobiel had de eerdere zwemles van die dag gelukkig overleefd. Ik liep rustig voor Lotte tijdens onze wandeling door het regenwoud,  tot ik Lotte keihard krijsend aan een boom vastgeklampt zie zitten. Alle 38 mensen schrokken zich dood en sommige dachten zelfs dat zij was gebeten door een slang. Gelukkig handelde een groepsgenoot goed en sprong zonder twijfel heel rustig het water in. 'S avonds hebben wij kennis gemaakt met een aantal Engelse drankspelletjes. Het was super gezellig met allerlei  verschillende mensen. Ik heb me stierlijk vermaakt om een Frans meisje die geen woord Engels sprak en steeds dacht dat ze haar glas in 1x moest leegdrinken i.p.v. een slokje nemen. Sommige mensen.... haha!

Wij mochten ook gebruik maken van de faciliteiten, lees: JACUZZI, schone toiletten en douches et cetera.
Wij hebben dan ook heel luxe een cocktail besteld in de jacuzzi. Wauw,  wat lekker zeg. Wij werden vergezeld door vier dames van middelbare leeftijd die met hun jonge dochters een damesuitje hadden. De dames deden ons denken aan de serie Gooische Vrouwen. Een van die vrouwen vroeg of zij een brutale vraag mocht stellen. Zij vertelde dat de mannen niet mee wilden naar dit resort, omdat deze plek bekend staat om de jonge mensen / backpackers. De man had daarom aan zijn vrouw gevraagd of zij een "babysitter" zocht.  Mevrouw wilde graag een foto met ons om haar man terug te pakken. We hebben gebruld van het lachen!

Gelukkig waren we niet al te laat gaan slapen, want er stonden weer veel activiteiten op ons te wachten. Op de tweede dag hebben wij de mooiste rivieren, meertjes, stranden gezien en prachtige wandelingen gemaakt. Een heel leuk moment was wel dat wij de zogenoemde 'champagne pools' bezochten. Er werd een potje voetbal gespeeld en uiteraard deed ik hieraan mee. De Engelsen waren in de meerderheid, dus we speelden Engeland tegen de rest van Europa. De jongens hadden mij aangesteld als captain. Ik denk dat dit uit medeleven was, zodat ik ook nog een aandeel in het spel had. Nou, dat hadden zij mooi even verkeerd. Ik mis dansen + sporten enorm en had die nacht net een nare droom gehad dat ik zo dik was geworden, waardoor ik nooit meer kon dansen. Laat ik het zo zeggen..ik heb aardig wat doelpunten gemaakt en wat blauwe plekken erbij. Kreeg zelfs een tip om aan rugby te gaan doen.... Lotte die op doel stond ging er ook helemaal voor. Ze dook op alle ballen alsof er gratis sushi werd uitgedeeld;) Na mijn eerste doelpunt trok ik per ongeluk mijn bikinibroekje los. Ik kon deze nog net op tijd vastpakken. De groep heb ik wijsgemaakt dat in het Nederlandse damesvoetbal iedereen op deze manier een doelpunt viert.

Maar dan nu, het echte hoogtepunt..... wij hebben in een klein vliegtuigje over het eiland gevlogen en het was zooooo super cool!! Toen wij van deze mogelijkheid hoorden, hebben wij eigenlijk geen seconde getwijfeld. Gelukkig maar! Het uitzicht was echt zo adembenemend mooi, alhoewel Lotte het uitzicht van de piloot nog iets aantrekkelijker vond. Geef haar eens ongelijk..

In de avond zijn wij opnieuw spelletjes gaan spelen. Oh oh, wat hebben we gelachen. De Engelsen kennen de regel 'bitch', wat wil zeggen dat je iemand mag uitkiezen die je slaaf is op een LEUKE en grappige manier.

Op de derde dag zijn wij naar lake Birrabeen gegaan en hebben wij ons in balans proberen te houden tijdens stand up peddle boarding. Lake Wabby stond op het middagprogramma. Na een stevige lunch (gratis buffet,  dus heel stevig) zijn wij na een stevige wandeling aangekomen op deze spot. Wauw. Dit is zo'n bizar mooie plek. Je loopt vanuit het bos ineens in een soort eindeloze zandwoestijn, waar je in het midden dit mooie meer hebt met super veel hoge bomen. Na een aantal uren hier genoten te hebben en veel leuke groepsfoto's,  was het helaas alweer tijd om naar huis te gaan. Eenmaal teruggekomen in Hervey Bay, hebben wij nog wat gedronken met een aantal mensen van de groep.

Maandag hebben wij uitgebreid geshopt bij de Aldi. Oh lord, wat waren wij blij om een Aldi te zien. Eindelijk kipfilet voor op brood voor vijf dollar, een broodje brie voor Lot met honing en ga zo nog maar even door. Lot heeft nog nooit zo genoten van een broodje brie en ik kon eindelijk weer een pak yoghurt halen voor vijf dollar en een goed gevulde salade maken. Ik moet zeggen voor backpackers eten wij heel goed en gezond, maar je moet wel echt je best blijven doen. Je bent nooit zeker van een koelkast, dus het is moeilijk om dingen in te slaan.

Anyways, na letterlijk twee uur in de Aldi zijn wij doorgereden naar Noosa. Lot verstopt in de achterbak, wat weer 20 dollar scheelt. Wij hebben hier eindelijk (!!!) ons beddengoed en handdoeken gewassen in een wasmachine. Aangezien ik dit thuis minstens twee keer per week doe, was dit zo fijn!

Wij hebben de camper twee dagen langer dan gepland nodig en dat kost ons 200 dollar. Heel toevallig kwam er die avond in Noosa een dance battle, met een prijs van 200 dollar. Oke, dit moesten wij winnen dus.

Om een lang verhaal kort te maken, moesten wij nog Duitse meiden verslaan. Wat een battle! Wij gingen er echt helemaal voor. Na afloop kwam een van de Duitse meisjes continu naar ons toe om te zeuren over een gratis drankje wat ze wilde, omdat wij gewonnen hadden. Ze konden het echt echt niet hebben.... ahgja.

De volgende ochtend werden wij gewekt door een fikse regenbui!! Na een wandeling in het National Park hebben wij maar een chilldagje gehouden en foto's geupload.

Woensdag zijn wij vroeg uit de veren gegaan om onze weg te vervolgen naar Brisbane. Wat een leuke stad is dat zeg!  Deze avond hebben wij onbeperkt sushi gegeten voor vijftien dollar per persoon. Dit konden wij echt niet afslaan. Wij hebben ons zo vol gegeten,  dat Lotte die avond spuugmisselijk was. Nicole was zo slim om een plastic tasje mee te nemen en daarom hadden wij ook wat sushi als lunch de volgende dag,  haha! Wij hebben trouwens gelift naar het restaurant. De bus ging pas 3 kwartier later en we hadden zoveel trek, dat we maar gelift hebben. Zien jullie ons al staan in onze outfits, klaar voor een avondje sushi en met een duimpje omhoog?!

Wij zijn de volgende dag gestart op een ferry boat op de rivieren door Brisbane. Daarna zijn wij te voet verder gegaan. Flink stuk gelopen in ontzettend warm weer, maar het was het zeker waard. Onze traktatie was dat we EIN-DE-LIJK een leuke en betaalbare winkel hebben gevonden, waar wij even gauw konden shoppen. 'S avonds hebben wij onze camper in een wijk geparkeerd. De buren vonden dit geen enkel probleem en kwamen zelfs gezellig een praatje maken

Afgelopen weekend hebben wij doorgebracht in Surfers Paradise. Een super mooie 'moderne' stad met een lang strand. Wij hebben hier een soort kroegen/uitgaanstocht gedan, waar je diverse clubs bezoekt met een groep backpackers. We kwamen mensn tegen die we al eerder hadden ontmoet en van Australian Backpackers. Weer erg gezellig! Wij hadden hier overigens echt een super hostel, voor ons doen echt luxe. We probeerden wederom onze truc van twee mensen, maar dat was onmogelijk hier.
Toen wij gister lekker aan het uitbrakken waren op het strand, vlogen er veel helicopters boven ons hoofd. Er was een haai gezien, spannend!!

In de supermarkt die avond was er een klein jongetje dat zich had vertopt tussen de chocoladekerstmannetjes en zat deze stiekem in een hoekje op te eten. Wij hebben echt zooo hard gelachen. Hij vroeg ons om dit niet verder te vertellen. Natuurlijk gaan wij geen jongetje van drie verklikken! Helaas deed zo'n stomme chuckie dat wel...

Ahgja, het is nu ochtend en wij staan op het punt om naar Wet and Wild te gaan! Leuuuk! Dagje van alle gekke glijbanen af. Daarom vliegen wij nu ook heel snel die vieze Mac uit, wat wij gratis wifi hadden.

Lieve mensen, take care and enjoy your day!
Liefs, Lot en Nouk

• 31 Oktober 2014 - 19:08

Marga:

Volgens mij is er een jarig vandaag! Gefeliciteerd Lot en veel plezier verder. XXX

• 05 November 2014 - 09:29

Laura:

Vertel; waarom hing Lotte in die boom? IK snap het niet :')