Weekje vakantie op vakantie! - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Lotte&Anouk Groen - WaarBenJij.nu Weekje vakantie op vakantie! - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Lotte&Anouk Groen - WaarBenJij.nu

Weekje vakantie op vakantie!

Blijf op de hoogte en volg Lotte&Anouk

05 November 2014 | Australië, Byron Bay

Morning guys!

Er is 'alweer' ruim een week voorbij gevlogen, dus dat betekent dat het tijd is voor een nieuw verslag.

Dinsdag zijn wij naar Byron Bay gereden. Het was eigenlijk de bedoeling om nog twee tussenstops te maken. Die tussenstops hebben zo'n vijf minuten van onze tijd in beslag genomen, in plaats van een hele dag;). Je merkt dat je de mooie stranden nu allemaal wat normaler gaat vinden. Wij hebben dan ook besloten om een week in Byron Bay te verblijven, om alles even te laten bezinken. Het klinkt vast heel raar voor jullie thuis, maar soms kan het heel vermoeiend zijn om elke dag weer een slaapplek, een redelijk betaalbare supermarkt, een douche, een wc (of geschikte boom) te vinden.

Anyways... eenmaal aangekomen in Byron Bay zijn wij direct naar het welbekende ' Arts Factory ' gegaan. Dit is echt een typisch hippiehostel. Wat in onze beleving wil zeggen dat iedereen op zijn blote voeten loopt, zijn haren niet wast of zich sowieso zelden wast, stoned of dronken is, maar bovenal wel heel aardig. Toen ik van de week van de supermarkt terug naar het hostel liep, werd ik aangesproken of ik een trekje van een joint wilde. Toen ik aangaf dat ik niet van blowen hou en wel uit Amsterdam kom, waren ze met stomheid geslagen. Haha, die gezichten waren echt GOUD!

In het hostel hebben we een 'Nederlandse vriend' gezien, die wij eerder hadden leren kennen. Hij heeft ons weer voorgesteld aan een groep Nederlanders. Het klinkt wellicht vreemd om dit uit mijn mond te horen, maar ik vond het wel even fijn om een avond omringt te zijn door allemaal Nederlanders. Niet alleen Nederlanders, zelfs drie Lotte's. Alsof ik niet genoeg heb aan 1 Lotte haha... We hebben met zijn allen een stuk hardgelopen en 's avonds bij het hostel gechilld. Wij zijn lekker op tijd naar bed gegaan, want je bent vaak helemaal gesloopt na een dag onderweg te zijn geweest. Soms vragen we ons af of we niet op een bejaardereis zijn..;)

Woensdag was een heerlijke stranddag. Het strand hier is echt prima te vertoeven, lekker ruim en schoon! 's Middags zijn wij nog even de stad in geweest. Voor in hoeverre je het een stad kan noemen. Byron Bay is meer een lange winkelstraat met vele cafes en restaurants, mooie stranden, een paar grasvelden en hostels. Na een depressief rondje shoppen, omdat alles veel te duur is, zijn wij GELUKKIG overgehaald door Nick (Nederlandse vriend) om even mee te gaan naar het terras. Ja, overgehaald ja. Het kan soms zo vermoeiend zijn om elk drankje, broodje buiten de deur, af te wegen tegen je slaapplek. Het haalt zo nu en dan de spontaniteit van het reizen eruit. Anderzijds is het natuurlijk ook weer de charme van het backpacken.

Anyways, wat hebben wij genoten van dit prosecco'tje. Het was een super gezellige middag en we waren weer helemaal opgeladen. Toen wij twee prosecco's bestelden, vroeg de ober of we er ook twee glazen bij wilden. Uh ja? Wat dan? Twee prosecco in een glas? Stelde ons toch wel een beetje gerust. Je hoeft dus wellicht niet altijd ervaring te hebben en slim te zijn, om aan een baantje te komen! 'S avonds zijn wij naar Cheeky Monkeys geweest. Een lokale pub waar veel spellen worden gedaan om alle met name backpackers te vermaken. Wij deden mee aan het limbodansen. In eerste instantie gewoon voor de fun, maar.... guess what?! Gratis surfkamp gewonnen t.w.v. $280,-! Het was een gezellige avond.

De volgende dag hebben wij lekker uitgebrakt op het strand. Lot en ik hebben samen nog even de Aldi leeggeplunderd voor haar verjaardag. Eindelijk jezelf toestemming geven om eens lekker uit te pakken. En nou, dat deden we! We moesten alleen op tijd naar bed, aangezien SKYDIVEN!!!!!! de volgende dag op het programma stond. Daar lig je dan om 22:00 uur in bed.. Je vraagt jezelf af waarom je in godsnaam honderden dollars betaald om uit een vliegtuig op 4 km hoogte te springen. Welke gek verzint zoiets?

Ja en dan gaat de wekker en weet je dat het tijd is! Gelukkig waren de spanningen in de slaap grotendeels verdwenen en had dit ruimte gemaakt voor gezonde spanning! 06:00 uur werden wij opgehaald, dus de wekker ging al om 05:20 uur. Wij waren in de eerste groep geplaatst, GELUKKIG. Daar ga je dan in je vliegtuig naar boven. Mijn pak zat veel losser, dan die van Lotte. Lotte zat nog niet vast aan haar instructeur, terwijl anderen dat wel zaten. Zo maak je jezelf voor een moment even helemaal gek. Alhoewel ik moet zeggen dat wij toch wel blij waren dat wij twee oudere mannen hadden, dan moesten ze vast veel ervaring hebben. Lot moest als eerste uit het vliegtuig. Nou, lieve mensen. Dit is het ENGSTE wat ik ooit in mijn leven heb meegemaakt. Die sprong was er helemaal niks bij, maar als je je zus aankijkt en je ziet de spanning in haar ogen en dan BAMN valt ze. Je valt met 200 km per uur gedurende je vrije val. Dat is zo tegen je natuur in! Binnen een seconde was ze verdwenen en een paar seconde later was het mijn beurt. Het gaat zo snel. Er zitten telkens maar drie seconden tot de volgende persoon het vliegtuig verlaat. Je benen hangen al onder het vliegtuig en dan word je eruit gegooid. Wat super gaaf! Echt zo super stoer is dat. Je maakt een minuut een vrije val van 200 km, maar je zit zo vol me adrenaline dat het helemaal niet eng is. Als jullie straks onze filmpjes zien, dan zal je zien hoe snel het is. Je wangen die vliegen tegen je oren aan en je kan je mond amper open doen, het is super grappig! Dan gaat de parachute open en voel je ineens de rust. Dit hebben wij als een heel bijzonder gevoel ervaren. Je hangt op een ongelooflijke hoogte in de lucht aan een parachute en je hebt een bizar mooi uitzicht, je kan jezelf gewoon niet toestaan om dan bang of iets te zijn. Het was een TOP ervaring! We want more...........

Eenmaal teruggekomen in het hostel, zijn wij nog een uurtje in onze camper gekropen en daarna was het tijd voor een eitje a la Nouka. Ein-de-lijk weer eens een lekker gevuld eitje. 's Middags hebben wij Lotte haar verjaardag voortgezet op het strand met twee andere Nederlandse meiden, waarvan er ook een jarig was. 's Avonds hebben wij allemaal tapashapjes gemaakt en wat Engelse vrienden uitgenodigd. De rest van het hostel was verkleed in de gekste halloweenkostuums. Wij besloten om ons compleet in te wikkelen in WC-papier. Oh oh, wat hebben we gelachen.

Zaterdag was het een bewolkte dag. We hebben foto's geupload en voor werk gekeken. 's Avonds zijn we samen uiteten geweest bij een super gezellige tent, met goede livemuziek.

Zondag was hoe een echte zondag hoort te zijn. Eerst de camper schoongemaakt, want dat was echt hard nodig. Vervolgens hebben wij een super leuk lokaal marktje bezocht en voor het eerst GTST gekeken in een hangmat. 's Avonds hebben wij de minst lekkere steak ooit op bij een 10$ meal aanbieding. Tijdens het GTST kijken, hebben wij ons ook nog georienteerd voor baantjes. Wij hadden bijna een vangst, maar is dit niet gelukt aangezien wij niet over een auto beschikken.

Maandag hebben wij een hippiedorpje genaamd Nimbin bezocht. Iedereen is daar knetterstoned, jong en oud. Het is echt super vaag om te zien. Je hebt daar allemaal Sjonnies en Anita's, die jammend op hun blote voeten om drugs vragen of verkopen. Het lijkt net of die mensen helemaal stuk zitten in dat dorpje of eigenlijk die ene straat die het maar is..

Het bezoek duurde dan ook wat korter dan verwacht en wij hebben samen met wat anderen, de lunch uitgesteld tot een stadje een uur verderop. Lot en ik hebben afgelopen week bizar veel last van onze nek. Wat niet gek is, want het kan op een dag soms meer dan 12 graden verschillen. Hierdoor heb je 's nachts weer je slaapzak nodig, waardoor je een zachte bodem voor je bed mist (normaal slapen wij hierop) en 's ochtends brand je je camper weer uit. Het was echt niet te doen, dus besloten wij voor een Thaise massage te gaan. Damn, even flink aangepakt, maar zeker met resultaat. Ik wil de mannen van deze vrouwen adviseren om ruzie te vermijden..........

Gisteren was het weer tijd om werk te zoeken. Peter Pan is een backpackers internetcafe, waar je voor twee dollar gebruik kan maken van dergelijke faciliteiten en wifi. Heel chill! Wij zijn hier vroeg in de ochtend heengegaan. Er is genoeg werk, maar je moet echt even doorbijten. Je hoeft maar aan een van de twintig criteria niet te voldoen en het houdt op, aangezien er zoveel aanbod is. Wel leuk is dat een medewerker van Peter Pan gewoon even een kop thee komt brengen en even komt kletsen om te zien of ze je ergens mee kunnen helpen. Zo chill die mentaliteit.. Niet veel later kwam hij weer terug, maar dit keer om te vertellen dat er een babykoala in de boom bij de supermarkt aan de overkant van de straat zat! 's Middags was er de Melbourne cup. Het weer werd eindelijk een stukje beter en wij besloten ons harde werken te vieren met een wijntje in het zonnetje. Samen met drie anderen hebben wij vrijwel de hele middag doorgebracht op het grasveld in een park. Gewoon een muziekje op, lekker drankje erbij, zonnetje en even helemaal chill.

Vanmorgen zijn wij weer druk met werk zoeken. Het is een uitdaging om te zorgen dat mensen terugbellen, je CV onder ogen krijgen en niet op te geven en op het strand te gaan liggen. Gelukkig zijn wij gewend om hier voor te gaan. Een meisje werd gister al gefrustreerd na een sollicitatie. Tsja, dan kan Australie nog zoveel baantjes hebben, maar daar ga je het niet mee redden.

Nicole is sinds maandagmiddag op surfcamp en wij gaan haar morgen ophalen in Spot X en zullen daarna onze weg naar Sydney vervolgen. De laatste daagjes met de camper gaan in. Dus wij gaan nog even keihard genieten!!!

Dag lieve mensen, tot gauw. X

• 05 November 2014 - 08:33

Conny:

Hoi Anouk en Lotte,
    Wat een avontuur beleven jullie. Ik lees met veel plezier jullie verslagen. En ik kan zo alvast een beetje wennen aan Australië!!! Lieke vertrekt 23 november richting Sydney voor haar stage van tien maanden!!!
    Zo stoer dat jullie uit dat vliegtuig zijn gesprongen. Have fun samen en let goed op elkaar. Xxxx

• 05 November 2014 - 09:34

Laura:

Heel veel succes met de banenjacht! Ik duim voor jullie. Heel veel plezier nog van de camper de komende dagen en enjoy enjoy enjoy! xxx
    ps; heerlijk om je verhalen te lezen!!! Geniet volop! Sterker nog; heb mijn spaarvarkentje maar erbij gepakt om weer terug te gaan. Je verhalen maken van alles in me los ; )

• 05 November 2014 - 14:46

Carolien:

Heerlijk al die verhalen.
    Bij ons gaat het nu echt kouder worden tijd voor winterjassen terwijl jullie lekker genieten van mooie stranden.
    Ik denk aan jullie dikke kuzzzzzzzzz

• 05 November 2014 - 16:29

Irene:

Dag lieve meiden, het was weer heerlijk. We skypen gauw even bij. Xxx

• 05 November 2014 - 17:00

Evert:

Hoi meiden, wat is het weer een fantastisch verslag en wat hebben jullie al veel gedaan. Heel veel succes met het vinden van een baan. Blijf jullie volgen. Xxxx papa

• 05 November 2014 - 18:27

Willem:

Zoals alle reisverslagen van jullie is deze ook weer erg leuk om te lezen, maar wat moet ik me voorstellen bij een eitje a la Nouka...??, wat wij ook een beetje missen zijn de foto's op jullie blog, maar daar zullen jullie zo je rede voor hebben..
    Ga vooral lekker door zo dames..groetjes XX

• 13 November 2014 - 22:02

Miranda:

Ooowww wat heerlijk weer om te lezen. Mijn god, wat maken jullie een hoop mee. Jullie zijn gewoon uit een vliegtuig gesprongen. Jeetje, WAUW !!!! Een dikke kus uit Holland. Liefs, Miranda