update vanuit Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Lotte&Anouk Groen - WaarBenJij.nu update vanuit Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Lotte&Anouk Groen - WaarBenJij.nu

update vanuit Sydney

Blijf op de hoogte en volg Lotte&Anouk

23 December 2014 | Australië, Sydney

Ola peopz,

Daar zijn we weer. Live vanuit onze mooie stad Sydney.

In Mildura hebben wij de nachtbus naar Melbourne genomen. Wat een rot reis was dat weer zeg. Slapen in een hobbelige bus met snurkende mensen is niet aan ons bestemd. Anyway, we survived again! We hebben een waardig afscheid gehad van alle lieve mensen die we hebben ontmoet in Mildura.

We hebben onze auto opgehaald in Melbourne met een (jajaja....) rooftop tent! Cool of niet?! We waren zo moe, dat we even buiten Melbourne de auto hebben geparkeerd om ons eerste tukkie te doen.

In het eerste plaatsje hebben wij onze auto voor een leuk prijsje weten neer te zetten op de parkeerplaats van een hostel. De eigenaar van het hostel vond ons erg gezellige dames en mooi geluk voor ons dat deze man een touringsguide was geweest down the great ocean road. Hierdoor heeft hij ons alle mooie plekken weten te geven. Aangezien het al weer even geleden is en er inmiddels alweer heel veel is gebeurd een kleine samenvatting van de te vette dingen die wij allemaal hebben beleefd!

We hebben zoveel meegemaakt en zoveel mooie plekken gezien! Op de tweede dag hebben wij lekker in een kano gevaren, super leuk (en vermoeiend)! De twaalf Apostles waren denk ik wel het hoogtepunt. Zelfs foto's kunnen niet beschrijven hoe adembenemend mooi dit is. Dit gedeelte van Australie voelt als weer als een heel ander land, heel bijzonder. De stranden lijken op de mooiste stranden in Zuid-Amerika (van foto's dan haha) en de mensen zijn even aardig. Aangezien de kans groot was op boetes hebben wij onze auto vaak geparkeerd bij de goedkoopste campingspots. Dit hield in dat we vaak in een National Park stonden. Inmiddels waren we niet meer verbaasd over de signs voor snakes en grote spiders. We moeten dan ook eerlijk bekennen dat we niet altijd heel stoer in onze rooftoptent hebben geslapen, maar ook vaak gewoon in de auto.... hahahaha. Los van dit, was het vaak ook te koud 's nachts. Overdags zweet je zelfs je bikini uit en 's avonds bevries je zelfs met drie lagen kleding.

Niet douchen, koude douches en douches waar je met 1$ 3 minuten warm kon douchen, zijn allemaal de revue gepasseerd. Toen wij in Adelaide aan kwamen, na weer een te mooie dag rijden, hebben wij dan ook op een normale camping lekker in het centrum geslapen. Dit gaf ons de mogelijkheid om de stad te ontdekken op deze enige dag die wij hier hadden. Nooit verwacht dat Adelaide zo'n leuke stad is. Ik had meer het beeld van een oude stad in de outback. Het is een super hippe stad in tegendeel. Enige nadeel waren de vele politieagenten. Het was wel even schrikken toen wij op het nieuws zagen wat er in Sydney was gebeurd. Dit was twee straten van ons oude hostel vandaan en hier liepen wij vrijwel elke dag.

De volgende dag was het eindelijk tijd om het vliegtuig te pakken naar Sydney. Bianca, een ras echte Ozzy, waarmee wij een kamer hebben gedeeld eerder in een hostel in Sydney, had ons een plek in haar appartement aangeboden voor een week. Wat een held! Grappig was dat ik Nicole sprak, mijn studiegenootje back home, een paar dagen voordat wij naar Sydney vlogen. Op dit moment waren wij nog helemaal niet zeker van een slaapplek. Zij was helemaal verbaasd, omdat ik me eigenlijk nergens zorgen om maakte. Dit was een moment voor ons waarop wij beseften, dat wij wel degelijk zijn veranderd door het reizen. Het reizen in Australie baart voor iedereen eigenlijk grote geldzorgen, maar van de andere kant zijn mensen zo aardig dat dingen wel weer op hun pootjes terechtkomen. Wij hadden ons geld bijvoorbeeld nog steeds niet ontvangen van onze vriendelijke tomatenman, maar je vertrouwt erop dat de mensen die je hebt leren kennen er daar alles aan zullen doen om dit geld te krijgen.

Eindelijk aangekomen in Sydney, vertelde Bianca ons allemaal enge verhalen over de vele kakkerlakken die in het appartement aanwezig waren net voordat zij hierin was getrokken. A fijn! Net wat we nodig hadden! Een goede nachtrust, niet dus. Ze had al hulp gehad en allemaal bestrijdingsmiddelen, dus het vertrouwen kwam een beetje terug. Achteraf waren wij zo moe dat wij in een keer in slaap waren gevallen. De daarop volgende dagen zijn wij weer actief begonnen met het op zoek gaan naar een baan. Zaterdag heeft Lot een bootfeest gehad door Sydney, super cool! Ik heb Paul op gezocht, de broer van Nicole, en we hebben een aardig gezellig huisfeestje gemaakt hier in Manly.

Het is een vrij een compact verslag, voor ons doen dan haha, maar op het moment zijn er zoveel dingen die wij moeten regelen en uitzoeken hoe het vervolg van onze trip er vanaf januari uit gaan zien. In ieder geval vertrekken we woensdag naar het huis van onze Nederlandse vriend Ruud, voor een gezellige kerst en een mooi oud en nieuw. En daarna? We will see mate. Take it day by day!

Cheers!

• 23 December 2014 - 09:21

Eef:

Hoi Meiden, Weer een vervolg van jullie reis en weer veel gezien en meegemaakt. Voor de komende dagen een hele fijne kerst. het is weer eens wat anders dan een koud Nederland. Enjoy.

• 23 December 2014 - 15:28

Willem:

Altijd weer een genoegen om jullie reisverslag te lezen, een beetje kort inderdaad maar in een boek heb je ook wel eens een kort hoofdstuk...fijne dagen dames, we hopen in Januari weer meer te horen van jullie reis..

Veel plezierrrrrrr.

• 23 December 2014 - 21:56

Lorraine :

Hey Slotie & Sister,

Super leuk om te lezen, wat maken jullie veel mee zeg op dit geweldige avontuur!
    Blij dat het super goed met jullie gaat. Denk ook wel eens aan die slangen en spinnen, maar dat gaat gelukkig ook goed (het niet tegenkomen LOL).

Have fun and keep it cool! Kijk uit naar het volgende verhaal.

Xoxo

• 24 December 2014 - 18:04

Anja:

Ha meiden, het is weer erg leuk om te lezen hoe het jullie allemaal vergaat daar aan de andere kant van de wereld. In gedachten zit ik op de achterbank en geniet mee van al het moois wat jullie zien en meemaken. Geniet er van en een fijne kerst en een goede en feestelijke overgang naar het nieuwe jaar.

• 24 December 2014 - 20:13

Marga:

Hi girls, het kan niet op. De ene geweldige ervaring na de andere! Veel plezier in Sydney, doe de groeten aan Louise als jullie haar zien. Fijne kerst en een gezellige jaarwisseling. Op naar de volgende avonturen in 2015. Liefs X

• 26 December 2014 - 11:12

Renee:

Hi lieverds, lees met graagte jullie avonturen...zullen vandaag in dhg over jullie roddelen en missen natuurlijk. Gezellige jaarwisseling en goed 2015. Liefs van ons allemaal xxx