Op naar nieuw avontuur! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Lotte&Anouk Groen - WaarBenJij.nu Op naar nieuw avontuur! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Lotte&Anouk Groen - WaarBenJij.nu

Op naar nieuw avontuur!

Blijf op de hoogte en volg Lotte&Anouk

08 Januari 2015 | Australië, Sydney

Dag lieve vrienden en familie,

Allereerst de allerbeste wensen van ons! Op naar een mooi jaar vol gezondheid, geluk en nieuwe avonturen!

Wij hebben de feestdagen doorgebracht in Sydney. Op kerstavond kwamen wij aan bij onze vriend Ruud. Het was heel gezellig bij Bianca, maar wij keken er naar uit om met veel mensen kerst te vieren. Er wonen acht mensen in het huis, waarvan maar een meisje. Met kerst is ook de vriendin en de nicht van een van de bewoners gekomen. We waren gedurende kerst dus met zijn twaalven. Een typisch mannenhuis.. Dus Lot en ik besloten al snel om aan mama het bekende ragoutrecept te vragen om nog een beetje fatsoenlijk kerstvoedsel te hebben haha. We kunnen het bekende ontbijt natuurlijk niet missen!

Kerst was heel gezellig, maar vreemder dan verwacht zonder familie en vrienden. Op eerste kerstdag hebben wij een cruise gemaakt door de Sydney op een ' partyboat'. Was erg gezellig en de heupjes zijn weer aardig losgegaan tijdens een aantal dancebattles. 's Avonds hebben wij het feest thuis doorgezet. Het is huis staat in Freshwater, vlakbij Manly. Op tweede kerstdag waren we dan ook aardig brak. Tijd voor een eitje a la Nouka om de katers de kop in te drukken. Na dit stevige ontbijt, gewoon weer verder gezellig doen op het het strand! Ah, wat was dit lekker zeg. Na een paar uurtjes zweten, was iedereen het zat en besloten wij te bbq'en. Tweede kerstdag een bbq'tje is wel een bijzondere ervaring ook!

In het weekend hebben wij kennis gemaakt met het nachtleven van Manly. Lot en ik hebben vrijwel elke dag gekookt voor de twaalf mensen in het huis. Moet zeggen dat zelfs ik het koken steeds leuker en leuker ga vinden. Als men het vanzelfsprekend neemt soms wat minder.....

Daarom besloten we dinsdag lekker met Ruud en Steffie te gaan lunchen. Zo stom in Australie is dat de service in 'normale' restaurant en barretjes echt slecht is. Je moet zelf bestellen aan de bar, wat absoluut niet gezellig is als je even lekker met zijn allen aan het praten bent. Daarnaast kreeg Lotte het bijna aan de stok met de waitress, omdat zij al haar bord weghaalde terwijl ze haar mond nog niet eens leeg had. Dat is echt zo irritant hier. Ze vinden het service als iedereen nog zit te eten, omdat dan maar alvast het bord weg te halen van degene die net klaar is. Je vraagt me niet om wat te drinken, maar haalt wel mijn bord zo snel mogelijk voor mijn neus weg? Raar. Dat terzijde, want het was echt super super gezellig. Stef en Ruud houden ook van een goed bordje eten en gezelligheid. Vervolgens zijn we lekker naar het strand gegaan. Ik ben met Steffie toen een stuk gaan lopen. We waren zo gezellig aan het kletsen dat we ineens op een mooie rots stonden die een prachtig uitzicht gaf over Manly. Op de terugweg kwam ik gewoon een (ex)klasgenoot tegen. Zit je dan aan de andere kant van de wereld, hoe grappig is dat?!

Heerlijk, echt even een vakantiegevoel op Manly Beach. De dagen daarvoor waren we eigenlijk zo druk met dingen regelen. We willen niet klagen lieve mensen, want we hebben het echt super hier. Vergeet alleen niet dat er ook elke dag veel dingen geregeld moeten worden. Wat dan zullen jullie denken behalve het strand? Ik zal even een voorbeeld geven. We moesten tickets wijzigen, gewoon even een datumpje. Niet dat je dan even belt en het regelt. Nee Lot en ik hebben 11 dagen (ja echt 11 dagen op rij) IEDERE DAG minimaal een uur gebeld om dit te regelen. In Australie zit overal een addertje onder het gras en kan je niet even zo regelen via de telefoon. Er moet een GESCHREVEN handtekening onder. Uh ja lieve meneer mevrouw, denk je dat ik een printer en een scanner in mijn tas heb gedaan? Kunnen we het niet op een andere manier regelen. Nee dat kan niet. Dan moet je elke dag weer opnieuw met je (geleende) laptop wifi ergens regelen. Het klinkt heel stom, maar juist omdat het van die kleine dingen zijn die dan de halve dag weer in beslag nemen, is dat gewoon rete irritant.

Daarnaast hebben Lotte en ik besloten om naar Nieuw Zeeland te vliegen. Volgende week maandag vertrekken we. Op naar nieuw avontuur en daarna door naar ons geliefde Azie. Het ging dus om 4 tickets p.p. wijzigen en tickets, campervan e.d. regelen. Campervans die je boekt en niet beschikbaar blijken te zijn. Heerlijk en veel goede argumenten, om 's avonds na het eten bij het kampvuur een borreltje te drinken met gezellige muziek. Dit is eigenlijk een avondtraditie geworden. Wat zo fijn is, is dat backpackers echt niet veel met hun mobiel bezig zijn. Je praat dus echt, chillt een beetje op de muziek en hangt een beetje rond om het vuur. Voordat we dan naar bed gingen nog even een spannende film, top!

Wij hebben ook Louise nog even gezien! Voor degene die Louise niet kennen.. Louise is de dochter van Joke en Harry (goede vrienden van mijn ouders). Die meet je dan even aan de andere kant van de wereld, hoe vet?!

NYE hebben wij gevierd op een mooi, klein en gezellig strandje. We zijn op rotsen geklommen om het vuurwerk goed te kunnen bezichtigen. Op een gegeven moment kwamen we erachter dat er oesters waren en begon men oesters te eten. Super leuk, echt backpackers! Om twaalf uur was daar dan eindelijk het mooie vuurwerk waar we op hadden gewacht. Heel bijzonder om zo oud en nieuw mee te maken. Het gaat hier in Australie echt puur om het vuurwerk. Men wenst elkaar volgens mij niet eens gelukkig nieuw jaar. Een aantal van ons sprongen in het water. Iedereen zat onder de schrammen en sneeën doordat we allen gingen dansen op de rotsen met de vele oesters.

Lot en ik wilde graag naar de Harley Davidson shop om wat voor papa te halen. Na ruim 2,5 uur reizen met 4 keer overstappen op de meest benauwde dag ever voor ons gevoel, kwamen wij erachter dat de Harley Davidson shop dicht was. Dicht?! Wat een grap. We hadden al bijna drie keer aan het zuurstof gemoeten, omdat we eerst een hele berg moesten beklimmen. Oké, lekker overdreven weer.. maar wat een tegenvaller. Mooie foto dan maar gemaakt, ga je dat maar op je jas spelden pa! haha..

De dag erop besloten we met het hele huis een wandeling te maken van Cooggee naar Bondi Beach. Een leuke twee urige wandeling met super mooie spots. Lot en ik kregen al gauw flashbacks naar vroeger. Meest mooie uitzichten, lekker easy en dan hoor je 'zijn we er al?' of 'hoe lang nog?'. Was een super leuke wandeling en natuurlijk even het harde lopen beloond met een lekker drankje. 's Avonds zijn we naar de Darling Harbour gegaan met zijn vijven en hebben we heerlijk even goed gechilld op een terras met mooi uitzicht over de hele Harbour. Er kwam ook nog vuurwerk voorbij, wat elke zaterdag in Darling Harbour is. Dit voelde ECHT even als vakantie. Heerlijk genoten:)

Dag er na rustig aan gedaan. Als het hier benauwd is, dan is het ook echt goed benauwd. We besloten een fles sparkling wine te kopen, want die goon kwam ook wel even onze neus uit na al die feestdagen. Ik ging naar de bottle shop en pakte automatisch de goedkoopste fles. NIET TE PRUIMEN JOH! hahahaha.. wat een grap. Ik vrolijk inschenken voor iedereen en dan zag je die gezichten. Wat een zure troep!

Paul nog even opgezocht in Manly. Hij heeft wifi in huis en Lot en ik moesten behoorlijk wat zaken uitzoeken. We hebben namelijk besloten om Australie te verlaten. Het is mooi geweest en absoluut niet wat ik wil, maar het is te duur als je vergelijkt wat je in Azie er allemaal voor kan doen. Een week hier op je geld letten, is een maand relaxt in Azie leven. We vliegen dan ook naar NZ aanstaande maandag voor ruim twee weken en vertrekken vervolgens naar Thailand:)

's Avonds was ik zo moe van alles. Als je continu geluid en mensen om je heen hebt, kan dat best vermoeiend zijn. Het is heel normaal op een kamer die zo groot (of klein) als mijne is, met vier a vijf mensen te slapen. Ik was even een powernap gaan doen. Blijkbaar lag ik met mijn armen over mijn hoofd gevouwen in een 'laat me met rust houding' en is men zo lief geweest om mij met rust te laten en een keer te laten slapen haha. Volgende dag werd er voor ons gekookt, wat ook erg fijn is, want dat waren we niet meer gewend. Heerlijk even opgeladen en nu zaten we meteen in Manly om andere zaken te regelen en uit te zoeken wat wij in Nieuw Zeeland gaan doen. Wij zullen twee a drie dagen op het Noordereiland doorbrengen en dan meteen naar het Zuidereiland gaan. Dit schijnt bijzonder mooi te zijn, met als hoogtepunt het Abel Tasman Park. Wij zijn super benieuwd en wel weer toe aan een nieuw avontuur. We zijn volgende week alweer vier maanden van huis. Tijd vliegt!

Aanstaand weekend sluiten wij af met een 'mini-roadtripje' om een weekendje te kamperen in Jervis Bay. Feel free to google, maar hou je slabbetje alvast bij de hand voor het geval je gaat kwijlen van de mooie uitzichten. Wij gaan hier heen met een tentje en die gooien we gewoon ergens op een mooie spot op het strand en sluiten ons avontuur in Australie op deze manier af.

Heel dubbel dat het hier ophoud, maar veel zin ook weer in nieuw avontuur!

Wij hopen dat jullie fijne feestdagen en een fijne jaarwisseling hebben gehad. Hele dikke kus van ons.

Liefs,
Lot en Nouk

• 08 Januari 2015 - 09:25

Irene:

Leuk om het hier (nog) een keer te lezen. Geniet in Jervis Bay en maak veel foto's! xxxx

• 08 Januari 2015 - 09:36

Eef:

Ha Meiden, weer een leuk verslag van jullie belevenissen. Geniet nog van de laaste dagen in Australie en dan op naar NZ. Veel plezier. Papa.

• 08 Januari 2015 - 19:46

Willem:

Ha meiden, wat een leuk reisverslg weer en zijn zeer benieuwd naar NZ.
    Groetjes...

• 11 Januari 2015 - 16:51

Caroline:

Mooi verhaal weer, super leuk om te lezen... Veel plezier in NZ... Zal vast weer mooi worden... Waar jullie zijn is het toch altijd feest?... Liefs van ons allemaal x