alweer een maand onderweg! - Reisverslag uit Hervey Bay, Australië van Lotte&Anouk Groen - WaarBenJij.nu alweer een maand onderweg! - Reisverslag uit Hervey Bay, Australië van Lotte&Anouk Groen - WaarBenJij.nu

alweer een maand onderweg!

Blijf op de hoogte en volg Lotte&Anouk

16 Oktober 2014 | Australië, Hervey Bay

Ola ola!

De mooie foto's zijn inmiddels al gespot op FB, maar goddamn wat een leuke trip!

Nadat we de deal hadden gesloten voor de With, hebben we als een gek onze elektronica opgeladen en boodschappen gedaan. Om 18:30uur zagen we de groep voor het eerst. Op het eerste gezicht viel dit een beetje tegen. Veel stellen en Chinezen en wat 'saaie'(Duitse)  mensen, maar we hadden immers zelf gekozen voor een sailing boat i.p.v. een party boat, omdat we zoveel mogelijk wilden zien. Toen we aankwamen bij de boot werden we naar onze slaapcabine gebracht.  Tegen ons was gezegd dat we een prive kamer hadden met eigen douche en wc. Dit was voor ons een luxe aangezien we dit in de afgelopen weken nog niet hadden gehad. Dit waseven anders dan onxe verwachte luxe suite, namelijk een kamer van letterlijk 1.5 bij 1.5 meter voor DRIE personen. Na een aantal flauwe grappen en flinke lachbuien zijn we na een glasje champagne vroeg naar bed gegaan.

Slapen op een boot was even wennen en ondanks dat we lepeltjelepeltje lagen, heb je het gevoel weinig grip te hebben. Na een vroeg (07; 00) gezamenlijk ontbijt, was het tijd voor onze introductieduik. Vet spannend!! Daar stonden we dan een uurtje later in het water met de hele duikuitrusting.

We hebben de basis skills van het duiken geleerd. Lotte der camera bleek helaas toch niet xo waterproof te xijn en is ter plekke overleden. Na wat hulp van onze lievebolle vol getatoeerde crewlid, is de sd kaart met foto's gelukkig na IC nog gered.  Ondanks dat we het duiken super vet hebben ervaren, hebben we besloten om het niet meerdere duiken te doen, omdat je hier met snorkelen ook heel veel kon zien.

De dagen daarop hebben we prachtige witte stranden bezocht, op super mooie spots gesnorkeld tussen reefsharks en turtles!! We hebben geleerddat duitsers aardig zijn, Fransen toch echt wel degelijk Engels kunnen spreken en je nooit te oud bent om de wereld rond te reizen. We hebben een prachtige sterrenhemel gezien en heerlijk genoten van het mooie uitzicht op het dek. Daarnaast nog wat tips voor werk gekregen.enige nadeel was dat we alle drie al misselijk waren na 1 wijntje op de boot.

De partyboot zijn we ook tegengekomen en natuurlijk hebben wij het voor elkaar gekregen om van de te gekke hoge glijbanen af te gaan. Men vond het geweldig om te zien. Waarschijnlijk omdat je er blijkbaar met wetsuits vanaf moest en wij enkel in onze bikini gingen....

Na een kleurvolle snorkeltrip en een goede lunch (veel en goed eten op de boot!) Hebben we de trip afgesloten bij een restaurant waar wij meal+drinks voor 13 dollar kregen.
We hebben weer wat slaapplekken over de wereld erbij en zijn vele reistips rijker!

Nicole was om 00:00uur jarig dexe avond en laten we het erop houden dat we dat goed gevierd hebben! De volgende ochtend hebben we een uitgebreide verjaardagslunch gemaakt en zijn nog even verder gaan tukken bij de lagoon. Eind van de middag even getest of een taartje erin ging en dat kon proma. Oke, weer volledig hersteld dus!
Wij lagen  al vroeg in bed deze avond, na flinke irritaties aan de vele Engelsen die in Airlie Beach verblijven.

Na een relaxte dag was het tijd voor om even actief te worden! Aangezien we gratis fietsen mochten huren, wilden we hier dan ook graag gebruik van maken. Bij aankomst bleek dat ze maar 2 fietsen hadden terwijl ons dit niet verteld was. De bitch. Ahgja, laten gaan en dan maar twee keer in koppels. Na weer een luidruchtige nacht, Engelsen die tegen je camper aan pissen of aan elkaar lopen te frunnikken, zijn wij snel verder gegaan naar Cape Hillsborough (National Park). Hier hebben wij om 05:00 uur kangeroes gezien op het strand bij zonsopgang. Aangezien wij er zo vroeg uit moesten hadden we besloten langs de weg op een afgelegen stuk te slapen. Ineens werden wij wakker gebonkt. Daar sta je dan in de middle of no where. Ik kon alleen maar aan de enge verhalen van aboriginals denken. Nou het was dus de lozerbaas van de enige campingplek in dit gebied, die dreigde de Politie te bellen als wij bleven. Gevolg was dat wij voor een paar uur 44 dollar moesten betalen. De hond.

Na het spotten van de kangeroes zijn we doorgereden naar 1770. De rit naar 1770 was een lange rit van 10 uur, inclusief een uitgebreide lunch op de parkeerplaats van een supermarkt. Je raakt inmiddels gewend aan de afwas in openbare toiletten. Ja, we bouwen hier een weerstand op, daar word je eng van;)
1770 is een adembenedemd mooi dorpje, helemaal weg van het toerisme. We hebben hier een surfles gevolgd en hebben op een prachtig uitkijkpunt een uitgebreide lunch gemaakt.  Het leuke van het reizen in Australië is dat elke stad of dorp een totaal ander gevoel geeft. De ene plekvoelt als Frankrijk, de andere als Bali en weer een ander als Canada o.i.d.

We zijn gisteravond aangekomen in Harvey. Na een dinner op de parkeerplaats (daar hadden we een beetje licht) zijn we naar een plek aan het strand gereden. Hier stonden meerdere backpackers. Vanacht werden we wakker gemaakt door de Politie. Spannend, maar gelukkig geen bon! Afkloppen...

We zijn nu een maand weg en het is grappig om te zien hoe je een douche kan waarderen na twee dagen niet te douchen, hoe je gewend kan raken aan openbare toiletten, maar bovenal hoe relaxt je kan blijven in sommige situaties en kan genieten van de kleine dingen.

Morgen gaan Lot en ik samen een driedaagse tour doen op Fraser Island. Hier kijken wij mega naar uit!!!!

Veel liefs en tot gauw xx

(Please geen commentaar op spel-en taalfouten. Alles gaat via tablet in een paar minuten aangezien je voor wifi moet betalen)

• 16 Oktober 2014 - 11:06

Carolien:

Geweldig al die mooi verhalen.
    Heerlijk om te lezen dat jullie het super hebben daar.

Liefs ca xxx

• 16 Oktober 2014 - 12:36

Evert:

Hoi meiden, wat maken jullie toch een mooie reis. Zoveel indrukken en veel ervaringen rijker. Elke plek weer anders. Heel veel plezier op Fraser island. have fun. XXX papa

• 16 Oktober 2014 - 12:47

Jolijn:

Zo leuk meiden! Veel plezier de komende tijd x

• 16 Oktober 2014 - 13:21

Irene:

Lieve meiden, wat genieten jullie en wat genieten we mee! xxx

• 16 Oktober 2014 - 14:46

Marna:

Bitches, honden, kangoeroes. Jullie boffen maar met al die variatie om jullie heen! :)

• 16 Oktober 2014 - 15:22

Willem & Ingrid:

Onwijs leuk meiden, zoals jullie schrijven is het net of wij ook alles meemaken...maar ondanks dat het toestel van Lot stuk is blijven de foto's toch wel komen..
    Veel plezier verder XX

• 16 Oktober 2014 - 19:39

Anja:

Ha meiden, ik lees nu pas jullie verslagen. Geweldig, ik heb inmiddels kramp in mijn kaken van het lachen. Het is alsof ik op de achterbank alles mee beleef. Veel plezier, geniet er van en hou ons aub op de hoogte van al jullie belevenissen.

• 20 Oktober 2014 - 11:06

Hans:

Gisteren heb ik evert en irene bij oma gezien en evert vertelde over jullie reis-site. Geweldige verhalen over jullie reis en ik blijf jullie volgen

• 05 November 2014 - 09:21

Laura VH:

Jemig Nouk, wat een mooie verhalen en avonturen. Ik heb jullie trouw gevolgd en heb nu pas de tijd genomen om te reageren, Foei! Wat maak je een hoop mooie dingen mee, fantastisch! Heerlijk blijven genieten en zeker ook van de relaxte levensstijl. Kijken of je die in nederland ook vast kan houden ; ) Cheers on ya en heel veel fun en mooie moment! xxx Lau