van "spooky" Townsville naar de Withsundays! - Reisverslag uit Airly, Australië van Lotte&Anouk Groen - WaarBenJij.nu van "spooky" Townsville naar de Withsundays! - Reisverslag uit Airly, Australië van Lotte&Anouk Groen - WaarBenJij.nu

van "spooky" Townsville naar de Withsundays!

Blijf op de hoogte en volg Lotte&Anouk

07 Oktober 2014 | Australië, Airly

Ola peopz,

Daar zijn we weer! We waren bij de lunch op papa's verjaardag gebleven.. lijkt alweer zolang geleden, maar wat een heerlijke dag. We hebben lekker hardgelopen op het kilometerlange strand en uiteraard verstoppertje gespeeld met Lotte achterin de camper toen wij de overnachtingen regelden. Dat scheelde een haartje, want Lotte moest nodig plassen, dus kwam al vrij snel ongeduldig tevoorschijn terwijl Nicole en ik nog met de eigenaar spraken.

Donderdag hebben wij onze weg vervolgd naar Townsville. Toen wij eenmaal in Townsville aangekomen waren, liepen wij een informatiepunt binnen. In de steden heb je hier informatiekantoren, waar (veelal) vrijwilligers allerlei informatie over de omgeving geven. Men is hier sowieso echt gigantisch behulpzaam. Voorbeeld: als je vraagt of het is toegestaan om te parkeren op een dergelijke plek, krijg je niet alleen uitgebreid antwoord op de gestelde vraag, maar direct een mondelinge presentatie met tips over de omgeving.

We hebben onze camper op de parkeerplaats van een hostel geparkeerd, waar wij gebruik van de keuken, douches en toiletten mochten maken. Townsville is een beetje een "spooky" city. Het komt over als een truckersdorp met armoede en alcholisten. Toen wij 's avonds na het afwassen erachter kwamen dat onze pan weg was besloot ik het vuur te openen. Lotte kwam er gelukkig vrij snel achter dat de 'dader' buiten zat en dacht dat onze pan een gezamenlijk iets was. Die avond gaf ik aan dat een dweil wel handig zou zijn. Nicole kwam geen vijf minuten later met een hele rol onder haar arm, nieuw afwasmiddel en nog wat handige spullen. Ik stond eerst met grote ogen te kijken, maar moet eerlijk toegeven dat dit echt een gouden roof was. Die doekjes zijn zooooo handig;).

Ahgja, we besloten om ons plan niet te laten verknallen door de sombere indruk die we van de stad kregen en besloten er een feest van te maken. Dat betekende lekker op stap dus.. na een lekker wijntje wilde ik nog snel even wat uit de camper pakkem en je raad het nooit: CAMPERSLEUTEL GEBROKEN. Fuck!!! Ik stond achter de camper te bedenken hoe ik nou in godsnaam kon uitleggen dat hij echt na 1 beweging al brak. Toen ik na drie keer mijn schouders ophalen er nog steeds niets van snapte, liep ik toch maar terug. Wat denk je? Die meiden lagen bijna te rollen van het lachen over de grond. De sleutel was recht door midden gebroken en de andere helft zat dus nog in het slot. Ik heb even road assistance gebeld, maar we besloten hen pas de volgende ochtend te laten komen. We konden de deur nog openmaken en tenminste slapen, dus no worries mate. Eerst uit en de volgende ochtend zouden we het wel regelen. Zo gezegd, zo gedaan. Gelukkig heeft Australian Backpackers goed contact met onze "dealer", wat ons weer 300 dollar heeft bespaard.

We hebben trouwens zo'n vijftig muggenbulten per persoon erbij. Grotendeels van de muggenbulten opgedaan op een lokaal marktje, na een brakke hap bij de Mac. Ik kreeg nog een halve paniekaanval toen de auto naast mij wegreed, maar ik dacht dat het onze camper was. Als een panische tierende katerige zwerver, trapte ik me rot op de rem. Wat een gezicht! Haha. Lot, die keek me zo wazig aan en toen drong het tot me door mindfuck.

Oke, terug naar de markt.
Men staat op deze markt voor "hobby" en je mag dus alles proberen en proeven,. Dit stelde ons in de gelegenheid om een bodempje te leggen met wijn, fruit, toast en om eens een keer lekker te ruiken. Dit concept is typerend voor de lifestyle van Australische mensen, zo relaxt!!!

Zaterdag zijn Lot en ik samen naar Magnetic Island gegaan, waar zij een ochtend heeft genoten van het paardrijden door het bos, op het strand en in de zee. Een mooie beleving! Samen nog even geluncht en in de schaduw een dutje gedaan. We liggen bijna niet in de zon, want de zon is zo niet ontzettend sterk, dat je na twee uurtjes gewoon eruit moet. Dit klimaat kent naast het 6x insmeren op een dag wel vele voordelen.  Door dit leven is het niet erg als je anderhalf uur op een ferry moet wachten.. bizar om te zien hoe snel je hier mee in die flow gaat. Thuis hadden we na 2 minuten al boos gekeken.

We zijn uiteindelijk twee van de drie avonden op stap geweest. Het was heel gezellig, maar het blijven vreemde vogels in Townsville. We waren erg blij dat we weer naar een nieuwe plek mochten.

Nicole wilde graag duiken bij een klein dorpje in de buurt van Ayr. We zijn vlakbij het strand naast en surfclub gaan staan en hebben daar onze was gedaan.  Lieve mams, ik waardeer je wasmachine, droger en lekker ruikend wasmiddel zo erg!  Na meerdere malen onze auto te verplaatsen konden wij eindelijk een lijntje spannen en dankzij ons gaststelletje hebben wij een handwas kunnen doen. Toen wij op onze stoeltjes naast onze was zaten, kwam een lokal met biertjes aan. Van hem kregen we de tip om onze tijd die avond te spenderen bij de lokale surfclub waar de finale van rugby werd uitgezonden. Wij vonden dit een mooie kans om weer eens aan de praat te raken met lokals. Nou daar zaten we dan tussen de lokals op onze plastic stoeltjes. Toen ineens iedereen keihard begon te lachen. Lot had thee besteld voor ons en dat is hier echt not done. Ze lusten graag een biertje. We hebben volgehouden hoor haha.. (met moeite;))

We werden in de pauze uitgenodigd voor een potje tafeltennis "around the world". In het Nederlands besloten we dat dit rond de tafel betekende, oftewel na je beurt snel naar de andere kant van de tafel rennen. Het spel startte en opnieuw kwam er een vreselijk geschater toen je ons zag rennen. Zij hadden er blijkbaar wat anders mee bedoeld.. uiteraard hebben wij hen overgehaald om het spel op onze manier te spelen en het werd een hele leuke en gezellige avond. Ik blijf het zeggen: het is zo bizar hoe behulpzaam, betrokken en vriendelijk de mensen hier over het algemeen zijn. We hebben vele grappen met hen uitgehaald. Zo deden we bijvoorbeeld alsof we Chinees spraken, jullie hadden erbij moeten zijn en die gezichten moeten zien, geweldig!

We mochten onze camper op het terrein laten staan.:) De volgende ochtend heeft Nicole gedoken en wij wilden een boodschap doen, aangezien bijna alles op was. Je raad het wel: alles dicht i.v.m. een nationale dag! BOEHOE! Ik heb die dag wel

een slang verminkt doorer overheen te rijden, plus een aantal kangeroes gespot. Dit keer levend! Langs sommige wegen zie je ontzettend veel dode dieren, die de oversteek niet halen.

Na het succesvolle duiken van Nicole zijn wij doorgereden naar Airly Beach. Het waren ruim tweehonderd prachtige kilometers! Wat een uitzicht.

Het hostel (kampeerplek voor ons) waar wij wilden overnachten zat vol. Na een nacht op een andere (ook leuke plek) zijn wij al vroeg onze saunacamper uitgezweet. Bij het inchecken bij het nieuwe hostel raakten wij aan de praat over een mogelijke deal voor de Withsundays. Eigenlijk was het een super goede aanbieding, maar met een stalen gezicht gaven wij aan het te duur te vinden. Het is hier met trips namelijk onderhandelen, want dat is allemaal vriendjespolitiek. Guess what?! Wij gaan vanavond drie nachten varen met een zeilboot naar de Withsundays EN het great barrier reef(!!!!!!)... inclusief snorkelen, een proefduik, maaltijden, drie gratis overnachtingen bij terugkomst, een gratis internationaal telefoontje en een fiets voor een dag. Woehoeeee wat hebben we er zin in!

Dus lieve mensen, sorry voor het slordige verslag (again), maar wij moeten nu snel boodschappen doen en de tasjes pakken. Als je een minuutje hebt, Google het dan even..... Tot snel!! See yaaaa

• 07 Oktober 2014 - 08:04

Carolien:

Heerlijk smorgens met kopje thee. Jullie geweldige belevenis te lezen.
    Fijne dagen op de boot. Xx

• 07 Oktober 2014 - 11:21

Miranda:

WAUW wat doen jullie veel !!!! Jeetje ongelofelijk. Het is zo geweldig om alles te lezen. Je schrijft ook op zo'n manier dat je het compleet voor je ziet. Ik werd even totaal meegezogen in alle belevenissen. Met een brede lach achter de PC. Wat fijn om te lezen dat jullie lekker snel in de flow van het land mee gaan. Je kunt denk ik ook gewoon niet anders. Heerlijk hoor. Succes met de muggenbulten dames.
    Kus uit Holland xxxxxx Miranda

• 07 Oktober 2014 - 12:26

Eef:

Jullie gaan echt op in de flow (locals, relaxen, fun, zon & no worries). Geniet van de cruise en veel foto's maken. XXX Papa

• 07 Oktober 2014 - 12:29

Irene:

Lieve meiden, ik geniet en kijk alweer uit naar jullie nieuwe verslag. xxxxxx

• 11 Oktober 2014 - 12:50

Marianne:

Nou eindelijk jullie blog gevonden. heb alle verhalen terug gelezen. wat een belevenissen hebben jullie al mee gemaakt.
    je raakt niet uit gekeken in zo'n land. heel veel plezier meiden. en geniet met wat er allemaal op jullie pad komt. x