AWESOME MATE - Reisverslag uit Sydney, Australië van Lotte&Anouk Groen - WaarBenJij.nu AWESOME MATE - Reisverslag uit Sydney, Australië van Lotte&Anouk Groen - WaarBenJij.nu

AWESOME MATE

Blijf op de hoogte en volg Lotte&Anouk

24 September 2014 | Australië, Sydney

Hehe, ein-de-lijk konden we dan gaan. 11:00uur verzamelden wij op Schiphol met een groep van dertig man. Erg fijn om de positieve energie en spanning te voelen van en te delen met onze medereizigers. Na een emotioneel afscheid waren we bij de eerste stap na de douane al met ons hoofd in Sydney.

China airlines is GEEN aanrader. Oke, ik zal niet overdrijven. Wij hadden waarschijnlijk geen geluk met de stuwadess die onze stoelen bediende. Het begon heel gezellig, maar toen we na drie uur geen wijn meer kregen,  was dat minder. "De wijn was op". Jaja.... ik kon het me enigszins ook wel voorstellen.  We hadden er een soort van kroeg van gemaakt. Mensen stonden in de gangpaden gezellig, maar luidruchtig te praten met een drankje in de hand. De nootjes waren inmiddels ook al gevonden en het leek op selfservice. Tja, als je geen service krijgt, dan moet je maar goed voor jezelf zorgen toch?! Het avondeten kwam rond een uur of 16:00. Wij dachten dat het een late lunch was, dus lieten onze rijst staan zodat we voldoende trek hadden voor ons avondeten. Nou mooi niet dus. We hebben uren gewacht, maar het eten kwam niet. Heel het vliegtuig lag inmiddels te slapen, maar de dames Groen hadden trek en konden niet slapen.
Na 11,5 uur vliegen kwamen wij op Bangkok waar wij 07:30uur lokale tijd de Burgerking inliepen. Een relatief korte vlucht van een kleine vier uur naar Tapei volgde, waar wij vervolgens nog 8 a 9uur moesten wachten op onze laatste vlucht. Gek hoeveel zin je kan hebbenin een vlucht van ruim 9 uur. Tijdens de daling in Sydney konden wij het land goed bewonderen en wauw, wat een prachtig uitzicht! De drukte van de stad gecombineerd met het groen en de buitensteden is erg bijzonder om te zien.

De groep werd op de airport ontvangen door het team uit Sydney. Zelfs na slechts twee uur slaap keken wij met grote ogen naar onze nieuwe omgeving. De drukte van de stad met de rust die erover heerst is een speciaal gezicht. Meerdere mensen, waaronder wij, deelden de gedachte: 'ik kan hier wel leven`.

Ons hostel zit in Manly beach. Het is wel even wennen. We delen een kamer met zes meiden en je bent nooit alleen. Het programma is zo vol! Je wordt er soms plots aan herinnert hoe moe je eigenlijk bent van de reis en de spanning. Toen wij om vijf uur arriveerden hadden wij een gezellige bbq, waar wij hoorden dat wij de volgende dag om 06:00uur (!!!!!) aan het ontbijt moesten zitten. Je moest onze gezichten zien.... maar goed, alle belangrijke zaken zijn nu wel geregeld. De mensen hier zijn overigens super vriendelijk en behulpzaam.

Zaterdag was het tijd om met een stuk of negentig Nederlanders naar Defqon te gaan. Wat een herrie, maar super leuk om al die verschillende mensen te zien.  In Nederland heb je een soort mensen, maar hier heb je zoveel nationaliteiten. Nadeel is het drugsgebruik wat ze hier heel erg stoer vinden, omdat het ontzettend duur is en 'lastig om aan te komen'. Volgens mij werkt dat averechts, want we hebben zoveel spacende mensen gezien. (Check foto's). Lot en ik zijn deze week veel met een meid Nicole opgetrokken. Met zijn drieën hebben we geprobeerd om met zoveel mogelijk van deze "gekke mensen" een foto te maken.

Na een redelijke nacht, wat wil zeggen 5 a 6 uur, zijn wij een super mooie wandeling gaan maken, de zogenoemde Northen beach walk. Wauw, AMAZING. wat een uitzicht,  echt niet normaal. Ik werd direct nieuwsgierig naar cijfers omtrent burnouts et cetera.  Het zou heel begrijpelijk zijn dat dit aanzienlijk lager ligt, als je elke week op deze spot tot rust kan komen.

Eind van de dag zijn we nog even naar Sydney gegaan om eens te ervaren wat de makkelijkste manier is om aan werk te komen. Het binnenlopen met je cv in de hand, schijnt de beste manier te zijn. We hebben onze weg vervolgd naar Manly waar we heerlijk gegeten hebben en een bar in zijn gegaan. We zijn heel de avond vermaakt door live bandjes, een mix van reggae en rap. Heerlijk salsa gedanst op de blote voetjes.  Daar waren we echt aan toe na al dat gestamp.

Na een klein dutje (slaap is het niet echt te noemen) zijn  we zo brak als een tak naar de Blue Mountains vertrokken. Wauw, je zou spontaan een kater willen krijgen om op deze manier uit te brakken.. Prachtig zeg.  Na een gezellige lunch op een mooie spot zijn we verder gereden naar een National Park. Het was leuk om onze dierenvrienden te zien,  maar wat een geldklopperij. Overigens liepen er veel te veel Chinezen die echt schijtirritant zijn  en overal voordringen.

"Nou dacht t niet he vriend". Was wel leuk toen een groepsgenoot een stempel pakte en deed alsof die heel belangrijk was. Een hele rij Chinezen meteen hahaha. Ahgja, alles is hier niet normaal door.

Gisteren hebben wij onze laatste groepsdag afgesloten met een mooie surfdag. Wauw, wat waren we fanatiek. Was echt super cool zeg. Wellicht nog een surfkampje mee pikken.. we will see.

We hebben besloten om naar Cairns te vliegen en met het mooie weer mee te reizen. Vanavond vertrekken we. En dan? No idea. No worries mate, OZ is awesome;) cheers!"

• 24 September 2014 - 10:38

Willem&Ingrid:

Meiden wat een mooi reisverslag is dit echt leuk geschreven, wat een geweldige reis zijn jullie aan het maken, we hebben al veel leuke foto's gezien op facebook en genieten met jullie mee. Heel veel plezier meiden en we kijken uit naar jullie volgende reisverslag...XX, groetjes Willem&Ingrid

• 24 September 2014 - 11:00

Beau:

Lieve meiden,

Wat fijn om van jullie te horen! We hebben natuurlijk al wat jaloersmakende foto's gezien, maar altijd leuk om het verhaal erachter te lezen. Klinkt goeeeeed. Druk, weinig slaap, veel leuke dingen, meereizen naar de zon. Gewoon lekker je eigen plan trekken. Heerlijk toch! En inderdaad veel foto's maken, van zowel gekke mensen als van jezelf. Kan je altijd als je weer thuis bent nog even nagenieten en teruggaan naar dat moment.

Enjoyyyyy xxx Beau

• 24 September 2014 - 11:57

Carolien:

Hai girls

Super om jullie mooie verhalen te lezen.
    Goed om te horen dat jullie het erg naar je zin hebben.

Dikke kus

p.s succes met de chinesen hihi

• 24 September 2014 - 12:58

Irene:

Lieve grieten,
    Heerlijk om dit allemaal te lezen. Blijven doen! Op deze manier reizen we - nog meer - mee! Heel veel dikke kussen.

• 24 September 2014 - 18:22

Eef Groen:

Hoi meiden, wat leuk om lezen dat jullie al zoveel hebben meegemaakt. Wish I was there. Nu op naar Cairns. Lijkt mij heerlijk, dicht bij het Great Barrier Reef. Have fun. Papa.

• 24 September 2014 - 20:12

Marga:

Hoi wijffies,
    leuk om van jullie te horen. Wat een heerlijk land he, met mijn ogen dicht ben ik er ook weer. Geniet van alles wat jullie tegenkomen. Ik ben benieuwd naar jullie avonturen. Hugs & xxx Be good!

• 24 September 2014 - 20:29

Roosje:

Wat super veel al meegemaakt fijn om te lezen dat jullie reis goed is verlopen
    ondanks dat de wijn op was haha

geniet ervan dames ben benieuwd naar her volgende verhaal
    leuk om te lezen

knuffel xxx

• 24 September 2014 - 22:43

Caroline:

Hey meiden,
    Klinkt als super allemaal, en dt is nog maar het begin! Ik kijk nu al uit naar deel 2!
    We Will follow you!!
    Liefs ...Caro en de jongens

• 25 September 2014 - 10:23

Joke:

Hoi dames,
    Dat klinkt allemaal super! Hoe bevalt t glutenvrije eten Lot? Luilekkerland voor ons!!
    Snorkelen op het Great Barrier Reef was een van mijn mooiste ervaringen down under. Heel veel plezier met alles!! Groeten uit Varik

• 25 September 2014 - 20:48

Miranda:

Wat heerlijk om te lezen. Nu al zoveel avontuur. Ik ga jullie volgen !!!! Kus, Miranda

• 09 Oktober 2014 - 14:30

Marna:

"Stuwadess" Ik kwam niet meer bij Noukie hahahaha.
    Klinkt als een prima begin. Ik kon door omstandigheden niet eerder meelezen op jullie blog maar heb nu alle tijd van de wereld ;-)

Dikke kus! Ook van Richard & Yanick.